Photo Imagine

Årsta slott…

Posted in Båtar, Bilder, Foto, Livet, Natur, Photography, Solnedgång, Sommar, Stockholm, Sverige, Tankar by photoimagine on juli 18, 2008

…belyses av kvällssolen som är på väg ned – några stänk av regnbågens färger på himlen bidrar lite extra till ett vackert motiv att beskåda – och att fotografera.

Några kilometer senare och i samma kvällssol kommer Waxholm II in för att angöra Årsta brygga.

Inte långt senare passerar jag mormontemplet i Västerhaninge och utmed den lilla vägen på väg hem sneglar jag lite på byggnaden som tidigare varit prästgård – där denne man bor.

Solen har sjunkit bakom horisonten men belyser fortfarande molnen och jag tar en sista bild.

En ganska behaglig fotorunda i solnedgång den sjuttonde juli.

Alldeles inpå knuten.

Så småningom kanske jag vidgar mina vyer eftersom detta var sista arbetsdagen före semestern och därför bloggar jag bilder – inte nödvändigtvis från mina egna hemtrakter – men kanske från dina. Vem vet var man hamnar i vårt avlånga land…

Trevlig helg!

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lena Johansson said, on juli 18, 2008 at 10:48

    Vilken stad vi bor i, särskilt med dina fotoögon.
    Trevlig semester – jag ska tacksamt söka dina resebilder här!

  2. Madonnan said, on juli 18, 2008 at 19:02

    Ser fram emot att se var du hamnar då. Du får verkligheten att se ännu vackrare ut genom din kamera!

    🙂

  3. znogge said, on juli 19, 2008 at 10:40

    Årsta havsbad har jag besökt en gång i forntiden… Vackra bilder från dig som vanligt får jag kanske tillägga!

  4. ::: sinkadus ::: said, on juli 22, 2008 at 21:56

    Vilka varma färger och riktigt fina bilder.

    Hoppas du har en härlig sommar…

  5. Per Stromsjo said, on juli 28, 2008 at 8:20

    Sista var bäst, moln belysta underifrån kan vara magiska


Kommentera

