Photo Imagine

Mötesplatsen

Posted in Bilder, Djur, Fåglar, Foto, Livet, Natur, Photo, Photography, Sommar, Stockholm, Sverige, Tankar, Tyrestaskogen by photoimagine on juli 10, 2008

Där har jag träffat på både älg och rådjur. Den här dagen stod en schäfer mitt i vägen och när jag stannar kommer den springande emot mig som om den ville säga något eller kanske rent av ha skjuts.

”Spring hem”, säger jag och schäfern vänder tvärt och börjar sakta lunka iväg framför mig i min färdriktning. På behörigt avstånd följer jag efter någon kilometer då den utan tveksamhet viker av till vänster in på en grusväg upp mot en större gård.

Innan vovven försvinner ser den tillbaka mot mig utan att stanna och lunkar vidare hemåt. Tror jag.

För mig fortsätter färden allt längre på vägen som leder ut till Spirudden.

Mötesplatserna är många – inte alltid skyltade som på översta bilden…


6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Per Strömsjö said, on juli 10, 2008 at 14:07

    Häftigt. Det är mötena som gör dagen. I synnerhet de oväntade.

  2. Neny said, on juli 10, 2008 at 18:14

    Vilken underlig hund! Möten på vägar kan vara både till godo och ondo, det gäller att ha tungan rätt i mun, kameran i närheten och foten mot bromsen… Ha en trevlig helg.

  3. madonnan said, on juli 10, 2008 at 23:39

    Vad modig du är med hundar…själv hade jag nog stelnat och gått med blicken stadigt framåt…

    Möten är förresten viktiga och tänk så många möten som sker varje dag.

    Ha det så bra:)

  4. Camilla said, on juli 11, 2008 at 20:38

    Oj det va ju den där schäfern du berättade om, pappa. Den ser lite galen ut! Men hur lyckades du fånga rådjuret, som sprang över vägen, på bild?

  5. Hanna said, on juli 13, 2008 at 15:03

    Hej Kent, det var längesen jag var här – massor av spännande bilder och ord, som vanligt. Din blogg är verkligen en favorit !
    Ha det.

  6. imse said, on juli 15, 2008 at 18:40

    Vilken fin hund! Undrar vad den ville, egentligen. Hoppas att den hittade hem.


Kommentera

