Photo Imagine

En fotorunda…

Posted in Bilder, Foto, Gatufoto, Livet, Photography, Sommar, Stockholm, Sverige, Tankar by photoimagine on juni 8, 2008

…på nationaldagen den 6 juni.

Ballonger i luften

Mannen på taket

Blågult överallt

Tjejen hänger i lyktstolpen

Peter Settman i Kungsan

Kungers vid Stadshuset

Republikförespråkare vid Mynttorget

Statsministern på väg till Skansen

Alltid dyker det upp något att fotografera…

Fick en förfrågan för en tid sedan av en för mig då okänd bloggbesökare om jag kunde tänka mig att fotografera deras bröllop, så idag har jag varit både i och utanför Katarina kyrka på Söder och tagit bilder på de tu som gifte sig.

Grattis och lycka till!

Tagged with:

14 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Per Stromsjo said, on juni 8, 2008 at 9:12

    Återigen exempel på din förmåga att fånga människor på bild. Det är svårt. Jag är glad om jag lyckas få med en och annan kyrka eller båt utan att de gör alltför mycket motstånd… 😉

  2. madonnan said, on juni 8, 2008 at 10:13

    Vilka otroligt fina bilder. De ballongerna får mig att tänka på såpbubblor av någon anledning, även om de är i blått och gult 🙂

    Roligt att du fick fota på ett bröllop igår. Själv fotade jag en mö på möhippa ute på gatan, den bilden kommer i ab vid lunch (för att den blivande bruden ska hinna vakna efter gårdagen och se den…).

    Ha det bra Imagine:)

  3. catharina said, on juni 8, 2008 at 14:12

    Åhh.. ballongbilderna! Tänkte faktiskt att ta mig in och kolla just ballongsläppet men värmen gjorde att jag avstod..
    Tack för att du fångade ögonblicket och delade med dig! 😉

  4. pruddelutt said, on juni 8, 2008 at 14:29

    Fina bilder!

  5. wendla said, on juni 8, 2008 at 14:36

    Härliga bilder. :0)
    Ha det så bra/ Wendla

  6. znogge said, on juni 8, 2008 at 20:53

    Äntligen lite festligt nationaldagsfirande! Ballongerna är verkligen toppen!

  7. Zoey said, on juni 9, 2008 at 10:18

    Ja men ska alltid ha med sig kameran – för som du säger, det finns alltid något att fotografera.

  8. Neny said, on juni 9, 2008 at 11:22

    Härliga bilder! Bästa är klart (kanske inte fotomässigt- men roligaste!) tjejen i stolpen och killen nedanför. Roar mig. 🙂

  9. imse said, on juni 9, 2008 at 18:32

    Som vanligt alldeles fantastiska bilder!

  10. ::: sinkadus ::: said, on juni 10, 2008 at 9:29

    Härliga bilder… fulla med fest- och nationalstämning.

  11. Kersti said, on juni 10, 2008 at 20:24

    Du är verkligen skicklig med kameran. Jag suckar lite avundsjukt över dina fina bilder.

  12. Helena/Bildbloggerian said, on juni 10, 2008 at 20:41

    Oj, vad mycket blågult! Härligt collage av bilder! Själv befann jag ju mig utanför blågul mark på nationaldagen så jag firade den inte, och särskilt patriotisk är jag inte ikväll heller som helt struntar i fotbollsmatchen… 🙂

  13. cattis said, on juni 14, 2008 at 9:32

    å tack för att jag fick se lite äkta nationaldagsbilder. Det har tydligen firats i allafall. Det gäller att ta reda på vart man ska gå alltså 🙂

    Kul att du fick ”jobb” via bloggen.
    Dina bilder är otroligt bra!

    Kram
    Cattis

  14. Bernt Seipl said, on juni 17, 2008 at 21:27

    Härligt med alla ballongerna. Jag var själv inne och fick ett gäng. Lite för många kanske. Det blev svårt att hitta en riktigt bra bland alla, men det blev en till Stockholm-by-pixels i alla fall. Håller med Neny i övrigt. Tjejen i stolpen är bra. Påpassligt och roligt.


Kommentera

