Photo Imagine

Kommer inte ut…

Posted in Älg, Bilder, Djur, Foto, Livet, Natur, Photography, Stockholm, Sverige, Tankar, Tyrestaskogen by photoimagine on maj 19, 2008

…ur urskogen på grund av att jag träffar på djur hela tiden – men det är bara trevliga och spännande möten, speciellt när man har kameran med. Det senaste mötet var igår med den här älgen som verkade mest vara nyfiken och närgången. Precis som jag.

Att fotografera är lika fascinerande oavsett om man är i stan, ute i naturen eller någon annan stans, men eftersom jag fotograferat i skogen ett tag så blir nog nästa inlägg om ett fotouppdrag med bilder från en livekonsert. Typ.

Kanske att jag återvänder till skogen efter den konserten…

Möten är spännande

Med både människor och djur

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. znogge said, on maj 19, 2008 at 20:48

    Älgar är intressanta! För något år sedan hade vi en som hamnade fel och gick omkring i trädgårdarna. Väldigt ovanligt med tanke på hur långt söderöver vi bor!

  2. Dennis said, on maj 19, 2008 at 21:43

    Hur får du fram det där softa ljuset? Älgen får lite ängla-look över sig. Väldigt fint. Är det en effekt från gimp/photoshop, eller finns det bara ett helt fantastisk ljus i just den skogen?

    Jag har lurat på din blog i en stund och är väldigt imponerat av dina fotos. Thumbs up!

    Vh
    Dennis

  3. wendla said, on maj 19, 2008 at 23:46

    Jag känner mig som hemma när jag tittar på dina älgbilder.
    Ni kom varandra väldigt nära ser det ut som. :0)
    Ha det så himla bra/ Wendla

  4. madonnan said, on maj 20, 2008 at 7:39

    Jag förstår att du stannar där, i skogen. Så drömska bilder du har, som i en trollskog. Och så fina älgar!

    Ha det bra idag. Hälsa skogen från staden:)

  5. Zoey said, on maj 20, 2008 at 10:12

    Vilka fantastiska älgbilder!

  6. Per Stromsjo said, on maj 21, 2008 at 19:53

    Skogen är ju också live!

  7. Kersti said, on maj 21, 2008 at 21:28

    Visst är det spännande med möten.

  8. Neny said, on maj 22, 2008 at 13:17

    Härligt (och läskigt?) att möte älgen så nära.🙂 Finfina bilder, håll dig du i urskogen en stund till.🙂


Kommentera

