Photo Imagine

En Taltrast…

Posted in Allmänt, Bilder, Fåglar, Foto, Natur, Photography, Stockholm, Sverige by photoimagine on april 6, 2008

…tror jag att det är. Tror jag.

Utanför Stadion igår trippade denna pippi runt på en grässlänt. Eftersom jag inte var där för att se matchen utan i stället följa händelserna runt omkring, blev denna trevliga fågel mitt sällskap en bit in i andra halvlek.

Där sitter vi på grässlänten.

Vi två.

I vårsolen.

Där inne sitter trettontusen och jublar eller buar när domaren blåser i sin pipa.

På slänten blåser trasten i sin…piip, piip

Domaren blåser för sista gången. Matchen är slut. Publiken strömmar ut. Så börjar bråket.

Trasten piiper… för mig sista gången.

Flyger sedan iväg…

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Neny said, on april 6, 2008 at 19:44

    Har fågelboken nedstoppad i kameraväskan annars skulle jag tro att du har rätt, en trast är det sannerligen. Möjligen en björktrast? Trevlig stund du och pippi hade. 🙂

  2. photoimagine said, on april 6, 2008 at 19:54

    Neny – Det kan vara en björktrast. Efter att ha googlat så är björk/taltrast ganska lika. Kanske dyker det upp någon ornitolog som vet.

  3. znogge said, on april 6, 2008 at 20:05

    Ni hade det nog lugnast utanför…
    Jag vet bara att taltrast är skyggare än björktrast!

  4. photoimagine said, on april 6, 2008 at 20:19

    Znogge – Den här trasten var då rakt inte skygg.

  5. Anneli said, on april 7, 2008 at 0:05

    Vilken liten trevlig berättelse..och det skulle helt klart kunna vara jag också..mera intressrad av en fågel än vad det nu försiggick därinne… ;O))

    Söt pippi också! :O))

    Jag önskar dig en trevlig måndag!
    /A

  6. madonnan said, on april 8, 2008 at 21:56

    Jag tror det är en björktrast, men det beror på att jag inte är ngn fågelkännare alls utan bara har lärt mig några få fåglar, däribland denna variant… Så fin fågel i alla fall, eller så är det fotografen som tar fram skönheten hos fågeln kanske?

    Stadion…känner jag till väldigt väl. Slänten också.

    Ha det bra!

    🙂

  7. photoimagine said, on april 8, 2008 at 22:06

    Madonnan – En fin fågel är det (även utan fotografens närvaro) och dom verkar trivas i de där trakterna. Inte utan att man kände lite Madonnanvibbar…den där lördan. På slänten.
    Ha det bra.

  8. Witchbitch said, on april 9, 2008 at 13:20

    Fåglar kan jag inget om alls. Men jag tycker om när dom sjunger om våren…
    🙂


Kommentera

