Photo Imagine

Från grått till rosa

Posted in Allmänt, Bilder, Livet, Natur, Photography, Stockholm, Sverige, Tankar by photoimagine on mars 16, 2008

_mg_9882x.jpg

Promenerade sakta genom Kungsträdgården idag. Tittade upp mot den blå himlen och upptäcker knopparna i träden, men också de rosa blommorna som redan håller på att spricka ut och som under våren och sommaren lyser så starkt i all sin prakt.

Vi är inte riktigt där ännu men den tiden kommer.

Blomningen sker gradvis, försiktigt – precis som människorna som sitter insvepta i filtar utanför restaurangerna och kaféerna och kisar mot solen. Sida vid sida med träden som redan börjat knoppas och blomma, väntar alla på mera ljus och mera värme.

Det är fortfarande lite kyligt i luften och isen ligger kvar på banan men håller på att ge efter för solens strålar. Skridskoåkarna är borta.

Våren och värmen är på väg.

Tror jag.

Välkommen.

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. pruddelutt said, on mars 16, 2008 at 21:59

    Ja jag såg i måndags att blommorna var på g…..i torsdags hade jag så bråttom så jag glömde kolla. Det brukar vara väldigt vackert när de blommar!

  2. Neny said, on mars 16, 2008 at 23:41

    Oj, tidig blom. vackert!!!😀

  3. Anneli said, on mars 17, 2008 at 0:12

    Ja, usch va tidigt det är..jag ska fotografera ett bröllop i maj och de vill gärna ha alla de där vackra blommorna som ska vara då…men de kommer nog vara utblommade för länge sen då! :O(

    Men vacker är din bild och blomman på den…och visst är det njutningsbart så här i sprickningstid! :O))

    Jag önskar dig en trevlig vecka!
    /A

  4. Witchbitch said, on mars 17, 2008 at 12:37

    Så vackert beskrivet och en ljuvlig bild dessutom.

  5. madonnan said, on mars 17, 2008 at 19:49

    Så vackert och hoppfullt.

  6. wendla said, on mars 17, 2008 at 20:11

    Ja, riktigt vackert! :0)
    Kände den där härliga känslan inombords nu.
    Ha det så bra/Wendla

  7. Ulla said, on mars 18, 2008 at 9:40

    Underbar bild och en bild som naturligtvis faller mig lite extra i smaken🙂
    Härliga färger! Känns vår, verkligen.

  8. Kersti said, on mars 19, 2008 at 18:48

    Visst är den på väg våren. Men vissa bakslag blir det alltid. Idag på min färd från Nyköping till Stockholm var det alla slags väder. Snöyra med noll sikt, regn, hagel och solsken. Väl hemma såg jag en tussilago vid husknuten. Så ja, våren är här.

  9. Kerstin K said, on mars 31, 2008 at 19:57

    Vilken vacker bild……


Kommentera

