Photo Imagine

Gick runt

Posted in Foto, Imagine, Photography, Stockholm, Sverige, Tankar by photoimagine on november 6, 2007

_mg_8338x.jpg

…i Gamla stan

På gator och i gränder

Mitt på blanka dan

Det är då som detta händer

Ser en skylt med namnet Znogg

Det fattas ju ett e, hur hänger detta nu ihop

Men sån tur jag har, då rimmar det på Blogg

Det blev i alla fall ett litet scoop

…eller hur,  Znogge.

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. znogge said, on november 6, 2007 at 21:53

    Visst är världen liten! Det är nämligen just från denna butik jag hämtat mitt namn Znogge. Jag var tvungen att leta genom mina album efter min gamla bild. Efter idogt bäddrande och en del damm i näsan fann jag den! Rn mycket ung Znogge står utanför butiken Znogg. Den har alltså alltid hetat Znogg så när och hur jag fått dit ett extra e minns jag inte.

    Men det var väldigt roligt att se att affären finns kvar. Min instamaticbild är i dåligt skick och färgen blekt så nu fick jag äntligen se Znogg i klartext igen!

    Tack för det!

    Znogge, som väl behåller sitt e!

  2. photoimagine said, on november 6, 2007 at 22:05

    Förmodar att det gått några år sedan du stod utanför butiken. Och tänk att den är kvar.
    Bilden är tagen för 10 dgr sedan.
    Behåll ditt e du!
    Ha det bra.

  3. wendla said, on november 6, 2007 at 22:06

    Va skoj, nu vet jag var Znogge fått sitt namn ifrån!
    Hoppas att allt är bra Imagine och att du får en skön afton.

  4. Neny said, on november 6, 2007 at 22:21

    Haham har också gått förbi där. Lustigt namn på butik.

  5. photoimagine said, on november 6, 2007 at 22:22

    – Wendla,tycker också det är kul att veta hur bloggnamn kommit till.
    Här är det bara fint och hoppas på detsamma för dig.
    Ha en fin kväll.

  6. photoimagine said, on november 6, 2007 at 22:25

    – Neny, lite ovanligt är det.
    Ha det bra.

  7. sagolikt said, on november 6, 2007 at 23:14

    Vacker bild, fint bloggnamn:-)

    Ha en fin kväll!

  8. ordalaget said, on november 7, 2007 at 6:43

    Vad kul och vad glad du måste ha blivit när du ”hittade” hem/kram!

  9. ::: sinkadus ::: said, on november 8, 2007 at 14:03

    🙂 tänk att så mycket på något sätt kan knytas ihop och skapa någon slags samhörighet… det är en härlig känsla…

    Hoppas allt är bra…

  10. rambra said, on november 8, 2007 at 16:29

    Hej igen! Jag har lagt till dig i min fotolista över njutbara fotosidor, är det okej? Mvh/rambra

  11. Sam Zodiac said, on november 15, 2007 at 3:50

    Precis som Wendla tycker jag att det var kul att få reda på var znogges namn kommer från. Jag har undrat ibland, men aldrig frågat av någon förunderlig anledning. Nåja, nu fick jag ju svaret serverat här på din blogg, Imagine.
    Outgrundliga äro Herrens vägar, hehe..
    Ha det!


Kommentera

