Photo Imagine

En bild…

Posted in Foto, Imagine, Livet, Photography, Stockholm, Sverige, Tankar by photoimagine on oktober 21, 2007

_mg_6620xx.jpg

…som lämnar utrymme för tolkningar för den som så vill.

Personerna på bilden har ingenting med eventuella tolkningar att göra.

Endast motivet.

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vakare said, on oktober 21, 2007 at 10:59

    Den för osökt tankarna till en ny mur.
    Gå förbi in i framtiden eller stå kvar och låt tiden gå.

  2. blessing said, on oktober 21, 2007 at 13:00

    Jag vill bara hälsa en god söndag/Bless

  3. wendla said, on oktober 21, 2007 at 14:25

    Jag tolkar bilden som att det finns ett avstånd mellan unga och äldre. En grind som skiljer dem åt, tur att det är en grind och inte en mur. Grinden går ju att öppna och det inger hopp om att vi alla kan mötas en dag, gammal som ung. Visserligen om det hade varit en mur så går ju den att riva, men det krävs betydligt mer att riva än att öppna!
    Ha det gott Imagine

  4. Neny said, on oktober 21, 2007 at 17:18

    En mur, en barriär, mellan ung och gammal, mellan nytt och förlegat? Tolkningar tror jag man kan hitta många…

  5. madonnan said, on oktober 21, 2007 at 20:58

    Det är en mur emellan, men den går att forcera..utan större ansträngning. De funderar på hur de ska göra.

    Eller, mellan generationer, en klyfta som ändå inte är oövervinnelig..

    Finns många tolkningar..

    Intressant, får mig att fundera.
    🙂

  6. Sam Zodiac said, on oktober 21, 2007 at 23:30

    Muren/grinden tycks ju alla ha noterat, men inte nivåskillnaden mellan de äldre, etablerade och de unga, lite punkiga.😉
    Bra bild!
    Ha det, Imagine!

  7. Sam Zodiac said, on oktober 21, 2007 at 23:32

    Wow! Snygg ny header, förresten! Nåja, jag vet ju inte när du bytte, men jag ser den i a f för första gången.

  8. znogge said, on oktober 22, 2007 at 14:24

    Jag funderar över vem som är fri och vem som är fånge… Bestämde mig ganska snabbt för vad jag tyckte!

  9. Witchbitch said, on oktober 23, 2007 at 16:13

    här var det gallrat!

    på den ”lägre” nivån läser jag kommunikation och närvaro mellan de unga tu.

    Med stigande ålder ser vi inte varandra på samma sätt. Vad ser vi?


Kommentera

