Photo Imagine

Inför valet – 2006…

Posted in Imagine, Politik by photoimagine on september 14, 2007

Bilderna nedan är från fredagen och lördagen för exakt ett år sedan och slutspurten inför valdagen den 17 september 2006. Några kända politiker och några okända vanliga väljare finns med i dessa collage. Väljare vet jag inte för alla kanske inte röstade, men alla som finns med på bilderna befann sig i alla fall på Stockholms gator och torg vid just dessa tillfällen.

Kanske någon bloggare fanns där och finns med på bilderna till och med…

Utgången av valet var ju ovisst in i det sista och för en del politiker, partier och väljare blev det ett nederlag. För andra blev det som bekant en valseger som också betydde ett regeringsskifte i Sverige.

Men det var inte uppenbarat vad jag vet denna fredag och lördag för ett år sedan, och vid tiden för fotograferingen, hur rösterna skulle komma att fördelas.

Det kom att visa sig…

valx.jpg

val2x.jpg

Vi lämnar torgmöten och tråkiga politiker…som vi kanske alla är emellanåt.

Än sen då…

Born to be wild

Kontraster mellan bilderna ovan och videon.

Men det finns en koppling…

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. wendla said, on september 15, 2007 at 11:54

    Ett år har gått med Alliansen vid makten. En hel del förändringar har skett och fler kommer, positivt för en del, negativt för andra. Nu ska jag ta och lyssna på Born to be wild!
    Ha en fin lördag och tack för din tänkvärda kommentar på min sida.

    Wendla

  2. znogge said, on september 15, 2007 at 14:34

    Ja, ömsom vin ömsom vatten är väl vad man kan säga… Tror inte att alla är helt nöjda…
    Ha en bra dag!

  3. sagolikt said, on september 15, 2007 at 14:40

    Det är väldigt vackra bilder…Ett år har gått. Tur vi har fotona för att dokumnetera det;-)

    Hur gör du kollagen? Redan på photoshop? På någon sidan på nätet eller går det att göra direkt på bloggen? Helt obildad jag;-)
    Fint och levande blir det med dina kollagen.

  4. madonnan said, on september 15, 2007 at 15:31

    Så fint collage tycker jag, levande. Och en hel massa kända ansikten, tycker mig skymta Jane Fonda bl a…

    Ska ta och lyssna på den låten, som jag missade när jag tittade in förut…såg inte. Ha en fin helg.

  5. madonnan said, on september 15, 2007 at 15:36

    Iaf en Fonda där… 🙂

  6. photoimagine said, on september 15, 2007 at 21:53

    Wendla, många förändringar under Alliansens regeringsår. Kanske vad landet behöver tycker en del, kanske inte tycker andra.
    Just så.
    En fin lördagkväll till dig.

    Znogge, så är det nog. Alla blir aldrig helt nöjda vem som än har makten.
    En bra kväll till dig.

    Sago, collagen gör jag i photoshop. Placerar bilderna på en bakgrund. Klippa o klistra. Nästan.
    Tack och ha det bra.

    Madonnan, jo några kända politiker och några vanliga okända ansikten. Kopplingen var mycket riktigt Fonda.
    Jane Fonda på bilderna och Peter Fonda på videon är syskon.
    Trevlig helg.

  7. Sam Zodiac said, on september 17, 2007 at 14:33

    Tyckte mig se flera kopplingar, om än mera subtila sådana. Handlar nog mest om hur det politiska etablissemanget förkväver den frihets- längtan som alla går och bär på innerst inne.
    Undrar om inte det där var en av Jack Nicholsons första stora roller? Nu blev jag sugen på att se om Easy Rider! 🙂
    Ha det, Imagine!


Kommentera

