Photo Imagine

Uppvaktad

Posted in Foto, Photography, Stockholm, Sverige by photoimagine on september 9, 2007

Finns det någon mer uttittad, kommenterad eller fotograferad än högvakten vid Kungliga slottet i Stockholm…

Hur många har inte utmanat och prövat hur nära man kan komma den blå uniformerade soldaten innan det är stopp…hit, men inte längre…

_mg_5650x.jpg

_mg_5648xx.jpg

img_1498xx.jpg

Visst måste det kännas kul att vara så uppvaktad…

Men vem fotograferar vem…?

img_1496xx.jpg

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ::: sinkadus ::: said, on september 9, 2007 at 16:23

    Kul?.. tror du det?… själv skulle jag nog tycka att det skulle vara vansinnigt jobbigt, jag menar.. att bara lyckas stå där och försöka se allvarlig ut🙂 tänk om man skulle få ett fnitteranfall därför att någon av besökarna såg alldeles för rolig ut? usch… hemska tanke.

    Däremot är det faktiskt kul att du har lyckats fånga vakterna som ler i den andra bilden. Undrar vad han som tittar nedåt ser på… och vad han tänker på..

  2. pruddelutt said, on september 9, 2007 at 16:32

    Var du där igår oxå? Fast det regnar inte på dina bilder…det gör det på mina!
    ”Mina killar” var flitgt uppvaktade av japanskor som ville turas om att stå bredvid och bli fotograferade. 17 tycker att det är störtkul – hans far är inte lika road…

  3. sagolikt said, on september 9, 2007 at 16:57

    Strongt av dem att stanna kvar:-) Med så många kameror som vill fånga deras stillhet. De ser riktigt snälla ut och vill bli fina ´på bilderna, om de nu upptäckte just dig och din kamera.

  4. Kvast said, on september 9, 2007 at 17:13

    Hej! Har varit in och kikat lite…..Snyggt som vanligt😎
    Ha de gott.Kvast

  5. photoimagine said, on september 9, 2007 at 19:08

    Sinkadus, det gäller att hålla sig för skratt i vissa lägen. Tycker han ser lite generad ut, stackarn.

    Pruddelutt, jag var inte där igår. Bilderna är från tidigare i sommar. Turister från Japan verkar särskilt intresserade av högvakten.

    Sagolikt, de får posera hela dagarna och många kameror har fångat deras välputsade hjälmar.

    Kvast, tack och ha det bra själv.

  6. pruddelutt said, on september 9, 2007 at 19:27

    Nej jag tyckte väl att det var för lite regn….men jag blev sp full i skratt eftersom det var Livgardet som gick av i går….så detkan mycket väl ha varit samma killar på dina bilder som på mina. Japaner var det gott om igår också – 15 irriterade sig våldsamt på en liten japan som ständigt var ivägen för henne så fort hon lyfte kameran, dessutom var hon SÅ upprörd över att han inte hade vett att skydda sina superfina kamera mot regnet som värkte ner igår. Jag höll två paraplyer hela dagen igår, ett över mig och ett över 15 – kanske skulle ha motat in japanen under ett oxå?😀

  7. Sam Zodiac said, on september 9, 2007 at 19:35

    Jag fastnade i likhet med sinkadus för det där sneda leendet som en av killarna har. Inte riktigt några stenansikten, alltså. Men bra nära!😉
    Ha det!

  8. photoimagine said, on september 9, 2007 at 22:23

    Pruddelutt,
    fullt upp med andra ord. Paraplyer, kameror och japaner…japaner…
    Ha det gott.

    Sam Z,
    dom flesta håller masken, men båda fick jag i alla fall att göra tummen upp efter att jag själv gjort det till dom. Fick inte det på bild tyvärr för det hade jag inte väntat mig.
    Ha det bra.

  9. pruddelutt said, on september 9, 2007 at 22:52

    läste nyss min förra kommentar och jag stavar visst som en kratta….15 tackar för berömmet – några av bilderna kommer på fotosidan så småningom, hälsar hon.

  10. znogge said, on september 10, 2007 at 6:37

    Kan tänka mig att en och annan blivit förevigad här!
    Ha en bra dag!

  11. photoimagine said, on september 10, 2007 at 18:09

    Prudde, stavningen tar vi ingen notis om här. Ska kolla bilderna på 15:s sida kan du hälsa tillbaka.
    Ha det bra.

    Znogge, ja en och annan har fått modella under åren.
    Ha det bra själv.


Kommentera

