Photo Imagine

VISBY-NYNÄSHAMN

Posted in Båtar, Foto, Gotland, Imagine, Photoimagine, Solnedgång by photoimagine on augusti 10, 2007

Finns nog kvar en del av mig på Gotland. Även om jag reste hem i måndags, så lägger jag in denna bild på färjan i solnedgången.

Bilden är lite symbolisk eftersom jag nästan blev akterseglad och kunnat se båten försvinna bort i horisonten.

Vid incheckningen lämnade jag fram bokningsnummer och skulle betala för hemresan när den unga damen tittar på mig och säger: ”Du har bokat resa från Nynäshamn till Visby och jag vill bara upplysa dig om att du befinner dig i Visby just nu…”

Har lärt av Kay Pollak de sju gyllene orden att användas vid de flesta situationer utan att behöva förklara eller försvara sig, så jag säger till den unga damen: ”Det ligger någonting i vad du säger…”

http://www.kaypollak.com/

Inte ospännande med oförutsedda uppkomna situationer…

Lämnade Visby en timma senare.

Nästa resa till Gotland bokar jag från Nynäshamn till Visby…

Hemresan blir ju tvärtom då va…?

_mg_4895xx.jpg

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. znogge said, on augusti 10, 2007 at 21:35

    Så vackert!
    Välkommen hem!

  2. Sam Zodiac said, on augusti 12, 2007 at 1:33

    Hehe…ja, det gäller att kolla lite extra när man bokar över nätet, för det är väl det du har gjort? Jag höll på att göra exakt samma misstag en gång, men upptäckte det i tid.:)
    Ha det!

  3. madonnan said, on augusti 12, 2007 at 20:39

    Tur att det löste sig ändå*S*.

    En Gotlandsbåt i solnedgången…så vackert! Och det var trevligt att få se ansiktet bakom kameran också.🙂

  4. sagolikt said, on augusti 12, 2007 at 23:20

    Haha…Visst blev du förvånad och glad att det löste sig på momang?:-)

  5. Neny said, on augusti 13, 2007 at 1:24

    Ojsan, så det kan gå!🙂

  6. wendla said, on augusti 13, 2007 at 11:13

    Ler här nu! Ja, det är sånt som händer, oftast så löser det sig ju! :0)
    Kay Pollak, han är bra!

  7. Birgitta said, on augusti 14, 2007 at 17:04

    Men du fick åka med till slut i alla fall…:-)
    Och vilken klok slutsats!
    Den ska jag lägga på minnet…


Kommentera

