Photo Imagine

FRÅN ARLANDA TILL SKEPPSBRON

Posted in Båtar, Imagine, Livet, Photoimagine, Stockholm by photoimagine on juli 27, 2007

En lugn tidig morgon på Arlanda med en fantastisk soluppgång och flygplan som landade säkert efter inflygning, till ett Skeppsbron med sol, människor och fartyg från alla världens hörn.

Skeppsbron där man oftast kan gå lugnt och stilla, skakades plötsligt i sina grundvalar i ett regnoväder av sällan skådat slag. Dramatiskt…

Till och med i restaurangtälten fick gästerna sitta under paraply på grund av störtregn, men allt återgick till det mer normala och Skeppsbron stod pall för naturens krafter…

Här kommer lite bilder från idag.

_mg_3938xx.jpg

_mg_4170xx.jpg

_mg_4274x.jpg

_mg_4229x.jpg_mg_4194x.jpg_mg_4251x.jpg_mg_4255x.jpg_mg_4257x.jpg

_mg_4230x.jpg_mg_4193x.jpg

_mg_4282x.jpg

_mg_4225x.jpg_mg_4281x.jpg_mg_4271x.jpg_mg_4213x.jpg

13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. znogge said, on juli 27, 2007 at 23:33

    Vilket härligt paraply i regnbågens alla färger!
    God natt för i dag!

  2. blessing said, on juli 27, 2007 at 23:36

    Hej här kommer lite trevlig helghälsning.
    Mäktig med flygplanet..Uu tänker på dottern som snart ska ut o flyga för första gången…
    Det där fina regnbågsparaplyet önskar jag att jag var ägare till. Det är lite av ett löfte att gå omkring med🙂, sen Noah gick ut på berget Arrat. /Mvh, Blessing

  3. madonnan said, on juli 28, 2007 at 0:07

    Så härliga Stockholmsbilder, nu vill jag hem snart! Tycker mig känna igen farbrorn med långa skägget…inte från Bondegatan, väl?
    Under regnbågsparaplyet påminner om Göran Persson *S*.
    Och så en vacker soluppgång – fint!

  4. photoimagine said, on juli 28, 2007 at 0:12

    Mannen stod på Skeppsbron och paraplymannen påminner faktiskt om GP. Han kanske är ute och slarvar.🙂

  5. photoimagine said, on juli 28, 2007 at 0:21

    Blessing,körde just min yngsta till flyget men det var inte första gången för henne. Ja just det jag, regnbågen och Noah, nu hänger jag med.
    Trevlig helg.

  6. photoimagine said, on juli 28, 2007 at 0:23

    Znogge, visst är det fina färger och paraplyet behövdes verkligen då. God natt och trevlig helg.

  7. Madonnan said, on juli 28, 2007 at 1:09

    Ser ut som Stig från Bondegatan iaf… *L*

  8. photoimagine said, on juli 28, 2007 at 1:11

    Vem är nu Stig från Bondegatan?🙂

  9. madonnan said, on juli 28, 2007 at 9:11

    En mkt fin person som hör till gatan helt enkelt. Känner alla, syns alltid, snäll🙂

  10. Rosa said, on juli 28, 2007 at 23:22

    Här var vi också idag. Har aldrig sett så mycket människor i Stockholm. Hade digitalkameran med mig, men lyckades inget bra. Tror jag ska börja använda min gamla tunga hederliga kamera igen med zoomobjektiv. Kommer inte överens med digitalkameran. Har svårt att se i den. Har svårt med ljuset. Jättefina bilder som du tagit.

  11. photoimagine said, on juli 29, 2007 at 8:05

    Håller med dig. Det påminner lite om tiden från Vattenfestivalen. Det där med kameran får du fundera på…

    Tack Rosa och ha det riktigt bra!

  12. Nina said, on augusti 15, 2007 at 16:50

    Jag gillar dina bilder skarpt! Ett nöje att få ta del av och titta på dem.

  13. madonnan said, on september 5, 2007 at 17:18

    Tittar lite här och där. Minnen vaknar och minns min sommar under tiden..så roligt.

    Ha det bra:)


Kommentera

