Photo Imagine

Summer in the City

Posted in Foto, Imagine, Photoimagine, Stockholm by photoimagine on juli 22, 2007

_mg_3729x.jpg

Promenerade genom Kungsträdgården, och i höjd med Café Opera finns en liten grön oas där många samlas under sommaren. Med två döttrar på vardera sidan om mig lunkar vi fram i sakta mak när vi hör små visslingar till att börja med som fortsätter med några egendomliga brummanden från gräsmattan. Vänder mig om och får se samlingen av halvt avklädda pojkar sitta på gräsmattan och dom tittar åt vårt håll. Fortsätter promenaden och dom där egendomliga ljuden fortsätter så instinktivt lyfter jag kameran, först blir det tyst och lika oväntat börjar grabbarna med vinkningar och glada tillrop.

Bara ett skott och jag tänker att man ska vara försiktig när tjejer har pappor i sällskap för då kan man fastna på bild och kanske blir uthängd på någon blogg. Men jag gav en vänlig gest till pojkarna som tack för att dom var med på noterna och att dom inte blev sura för att dom kom med på bild. Vi vandrar vidare mot Skeppsbron…

Man vet aldrig vad döttrar har för sig när man vänder ryggen till…den yngsta berättar för mig att hon vinkade glatt till pojkarna när jag tog upp kameran och det var därför dom blev så glada, inte för pappan som ville vara lite rolig…jo lite kul tyckte dom nog att hela situationen var och det tyckte vi också.

Så kan det gå till när vi är ute på stan och när människor är glada…och när photo är som bäst.

Det är sommar i stan…

Joe Cocker

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Miss Terious said, on juli 22, 2007 at 18:59

    Vilken härlig bild. Jag älskar när folk gör peacetecknet.🙂

    Skrattade gott åt din kommentar hos mig. Ska det jävlas så ska det. Precis som Sam skrev: ibland tar livet till krafttag för att få en att piggna till.😉

    Ha de!

  2. agapanthus said, on juli 22, 2007 at 19:38

    Jag heter nyfiken i förnamn😉 så jag måste ju kika in till dig oxå. Underbara bilder från g:a kära Stockholm möter mig.Tackar och kramar!

  3. Kvast said, on juli 22, 2007 at 20:15

    Hmmm,pappa kan inte alltid va me som ”förklä”,har du tänkt på de?Kameran duger nog inte som ursäkt i alla ”väder”
    Mvh Kvast

  4. blessing said, on juli 22, 2007 at 22:01

    Hehe goa döttrar som hjälper till och skapa hjärtliga bilder…och en rolig historia blev de….Det fanns en tid då man fick höra lite vissel här o där…. Så sist när jag gick med stortösa i stan vart de blickar och tvärvända nackar hehe, en litet leende osv..Mmmm det är hennes tur nu och jag är glad över att vara hennes mamma🙂

  5. Neny said, on juli 23, 2007 at 13:15

    Haha, vilket härligt ögonblick, både visslingarna, fotot och erkännandet.🙂

  6. Två syrror « Imagine said, on januari 29, 2009 at 15:50

    […] Bilden är från juli 2007 och det var varken svart, vitt eller grått den dagen – det var en varm strålande sommardag och en skön promenad genom stan som ni kan läsa om och se i ett tidigare inlägg. […]


Kommentera

