Photo Imagine

VARGEN…

Posted in Livet, Tankar by photoimagine on juli 11, 2007

img_8598_redigerad-1a.jpg…är en sinnebild för den vilda anden…den sanna anden hos den fria och oförstörda vildmarken. Vargen är ytterst intelligent…den har ett luktsinne som ger den stor urskillningsförmåga…och dess hörsel är ytterst känslig.

Vargen påminner oss om att vi ska lyssna till våra inre tankar och ord. Vargen har förmågan att snabbt bli mycket starkt fäst vid någon. Bland annat lär oss vargen att vi ska lita på våra egna insikter och vad de säger om vem vi ska fästa oss vid.

Ted Andrews

13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Freja said, on juli 11, 2007 at 22:23

    Tack för att du påminde mig! Dags att fortsätta läsa ”Kvinnor som slår följe med vargar”.

  2. photoimagine said, on juli 11, 2007 at 22:44

    Ja men va bra då…då är vi nog på väg åt samma håll och i vargars sällskap.

    Må väl!🙂

  3. znogge said, on juli 11, 2007 at 23:12

    Men den skrämmer fortfarande många…
    God natt för i dag!

  4. Neny said, on juli 11, 2007 at 23:40

    Intressanta ord och tankar. Och fin bild.🙂

  5. photoimagine said, on juli 12, 2007 at 0:09

    Z, jo så är det…
    N, tack för det!

  6. Belfagor said, on juli 12, 2007 at 0:33

    Den där Ted Andrews tycks vara en riktigt klok man, väldig intressanta ord och tankar. Kan inte annat än hålla med om att man måste lita på sina egna instinkter och vad dessa instinkter har att säga oss om vilka man ska fästa sig vid i sin omgivning. Bilden var för övrigt riktigt fin och harmonisk.🙂

  7. Anonym said, on juli 12, 2007 at 10:30

    Jo,det är viktigt och sant..vem ska vi ge vår tillit och tro? Och vem skall vi följa?Att lyssna inåt i vårt innersta där,vår Herre bor,där finns svaret på vem vi ska fästa oss vid..
    Finns bara EN!Jesus.. Gvd Kvast

  8. photoimagine said, on juli 12, 2007 at 12:14

    I den indianska kulturen finns mycket visdom att hämta; där har alltid samspelet mellan människan och djuren haft en djupare innebörd.
    Att lära av varandra och att respektera och vara ödmjuk inför andras tro, uppfattning och andras egna förvärvade insikter betyder förvisso mer än att framhålla sin egen sanning…Med all respekt…
    🙂

  9. Anonym said, on juli 12, 2007 at 13:10

    Så sant,min vän,ingen har rätt att döma någon.Eller tillföra,påtvinga någon något mot dens vilja.Vad som finns i en människas inre rum,det är endast Gud och den människan förunnat.Vi har mycket att lära av varandra…på gott och ont…och skall respektera varandra som de Guds avbilder vi är skapade till.. Mvh Kvast 🙂

  10. Sam Zodiac said, on juli 13, 2007 at 2:07

    Enligt min kosmologi har vi alla en bit av Gud inom oss. Jag är ganska så övertygad om att vi existerar i två versioner för tillfället. Den ena kan vi kalla för vårt Högre Jag, prototypen för den perfekta människa som vi har potentialen att en gång bli. Jag skulle nästan vilja påstå att det är han/hon som i så fall är den Guds avbild som du nämner, Kvast! Men problemet är att vår kontakt med detta inre jag är mycket bristfällig. Vid de sällsynta stunder då vi faktiskt lyckas etablera en kontakt med vårt Högre Jag, så upplever vi fullkomlig lycka. Vissa kallar dessa tillstånd ”peak expiriences”, alltså ”höjdarupplevelser” med risk för att jag gör mig skyldig till stilbrott😉
    Jag tror att vårt slutmål är att eliminera alla skillnader mellan våra ”lägre jag” och våra högre. Dessutom misstänker jag att våra Högre Jag står i direkt förbindelse med den kosmiska skapare som vi brukar kalla Gud i den här delen av världen. Och om man etymologiskt skulle roa sig med att analysera begreppet ”synd”, så kanske man kommer fram till att det påminner ganska mycket om ”sund”. Och ett sund skiljer två landstycken från varandra. Vore det då helt galet att anta att synden är det som skiljer människan från Gud? Eller, för att vara lite mera konkret; från den Gudsambassadör som finns på mycket nära håll, nämligen våra Högre Jag?
    Ojdå, hehe…det blev ganska långt, det här. Ber om ursäkt Photoimagine! Men jag är en pratglad Tvilling (du är visst Vattuman, vill jag minnas?) och eftersom min Sol ligger i horoskopets nionde hus (Skyttens hus), så är jag oerhört intresserad av existensiella frågor.
    Ha det gott!

  11. photoimagine said, on juli 16, 2007 at 21:24

    Det blir många kommentarer att kommentera och det blir väldigt djupgående funderingar, men ni hjälper mig på vägen att återkomma till närliggande funderingar i senare inlägg.
    🙂

  12. Eva-Li said, on februari 1, 2008 at 11:50

    Ted Andrews text berör mig. Hoppas få lära känna Vargen med den målmedvetna gången närmare.Tack!

  13. $columns[1] said, on november 14, 2008 at 17:19

    $columns[4]


Kommentera

