Photo Imagine

ERIC CLAPTON – Tears in Heaven

Posted in Livet, Tankar by photoimagine on juli 10, 2007

img_1422xx.jpg

Lyssna här…

Den 20 mars 1991 omkom Eric Claptons fyraårige son Conor när han föll från fönstret i sin mammas lägenhet i New York på 53:e våningen, någonting han bearbetade genom att skriva ”Tears in Heaven” som handlar om sorgen efter en avliden son.

25 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Neny said, on juli 10, 2007 at 23:57

    Det ÄR en av de vackraste visor som finns. När man var yngre sjöng vi ofta den till begravningar och sorgsna stunder. Den har en väldigt fin, djup innebörd. Vackert foto också. Det är så drömskt med solnedgångar.

  2. Belfagor said, on juli 11, 2007 at 0:04

    Det är en väldigt fin låt som berör en väldigt djupt. Mycket vackert foto du tagit.

  3. photoimagine said, on juli 11, 2007 at 0:08

    Tragisk händelse och låten berör verkligen när man också vet bakgrunden till varför den skrevs.
    Tack Neny o Belfagor för att ni tittar in i natten.
    Ha det så gott!

  4. sagolikt said, on juli 11, 2007 at 0:33

    Eric Clapton är en av de stora. Det är en låt som berör på djupt.

    Vackert foto! Visst är det någonstans i skärgården?:-)

  5. Hanna said, on juli 11, 2007 at 1:15

    Hej vilken vacker bild, och musiken, ja den är vacker med en tragisk historia – som jag inte kände till. Gillar Eric Clapton – har inte lyssnat pâ honom pâ länge. Känns som du är pâ melankoliskt humör ! Hoppas det gâr över…Ha en bra dag.

  6. madonnan said, on juli 11, 2007 at 16:42

    Vilken fin sida du har 🙂

    Den här låten är så otroligt vacker och innerligt framförd…Gillar verkligen att lyssna på Clapton.

    Ha en bra dag.

  7. neiman said, on oktober 25, 2007 at 21:27

    Mycket fin låt, men den berör en mycket djupt också.och fin bild föresten!

  8. Vivi-Anne Stenberg said, on oktober 28, 2007 at 19:13

    En vacker melodi och text, som jag försöker spela på piano. Efter gehör, eftersom jag inte har tillgång till noterna.

  9. olivia said, on november 7, 2007 at 17:18

    jag skulle vilja ha piano noterna på texten ”tears in heaven”är det möjligt ? skicka noterna till min mejl, tack 🙂

  10. Hanna said, on december 15, 2007 at 13:12

    Jag skulle också vilja ha noterna!

  11. Eric lj said, on februari 21, 2008 at 22:27

    Min pappa spela den då hans bror Erik dog min farbror blev bara 19 han dog i canser så varje gång pappa hör den på radio så blundar han och tänker på sin bror Erik som dog i canser

  12. Gabrielle said, on mars 12, 2008 at 20:06

    Min mamma spela den låten när min morfar dog:( Den är så himla fin!<3<3

  13. Anonym said, on april 26, 2008 at 22:15

    denna låt är så himla fin! ❤ bland dom bästa låtarna som finns… ❤

  14. BLOGGEN 1 ÅR ! « Imagine said, on maj 24, 2008 at 1:57

    […] Eric Clapton – Tears in heaven […]

  15. Anonym said, on juni 29, 2008 at 16:10

    Eric Clapton – Tears in heaven ❤
    Tragisk hostoria 😦

  16. halise said, on juli 24, 2008 at 0:13

    tänkte använda tears in heaven eftersom vi också drabbats av en mycket tragisk händelse. jag kan känna den sorg och saknad eric känner. en mycket fin låt som verkligen får en att känna sig berörd.

  17. miimmi said, on januari 17, 2009 at 15:41

    mitt ex mamma dog nygligen och ingen fick säga farväl till henne och jag saknar henne så och den alåten påminer om henne och jag undrar om ni kan lägga ut noterna och texten på hemsidan så jag kan spela den på keaboard och gitarr snälla!!!<333333

  18. miimmi said, on januari 17, 2009 at 15:44

    eller skika dem via mejl <3333333

  19. Oliver said, on april 7, 2009 at 23:16

    Jag kan ackorden till låten 😀 jag spelar den ibland den låten är så himla fin om ni undrade så går ackorden Med ett A E F#m från början jag gråter när jag lyssnar på den ibland

  20. Eric Clapton « Imagine said, on maj 23, 2009 at 0:48

    […] och Tears in Heaven är det mest lästa inlägget på […]

  21. Barbro Weismann said, on juni 29, 2009 at 4:02

    Tears in heaven sjöngs spelades på min sons begravning förra året
    av kantorns son Andreas Franzén. Han spelade gitarr och sjöng mycket bra. Min son gillade att lyssna på Eric Clapton och brukade själv sjunga och spela gitarr. Tack för att du lagt ut klippet.

  22. photoimagine said, on juni 29, 2009 at 20:13

    Blir berörd av att höra om din son. Just den låten finns också i ett inlägg från december -07 då en kollega miste sin son som jag skrev några rader om.

    Kanske finns lite tröst i den känslosamma låten som Eric Clapton skrev med tanke på att han själv fick genomgå smärtan och sorgen efter sin sons död.

  23. Barbro Weismann said, on juli 3, 2009 at 20:45

    Ska kolla om du har det inlägget kvar. Det var jättetufft att förlora en älskad son. Vi hade en väldigt nära relatioon jag och hans syster och liilebror som han var.

  24. evelina said, on september 22, 2009 at 20:31

    om det är så att någon fortfarande vill ha noterna så har jag dom där det står till både piano och gitarr 🙂

  25. Undrande said, on januari 29, 2011 at 15:31

    Inte för att vara elak men… Var det inte en väninna till Erics mor som han var hos?


Kommentera

