Photo Imagine

TAR MIG FRIHETEN…

Posted in Livet, Tankar by photoimagine on juli 8, 2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…att bjuda in er samtidigt till min blogg. Tyvärr kunde inte alla komma men är säker på att fler dyker upp vid något annat tillfälle. Om någon tycker detta är en usel idé att någon annan exponerar övre delen av din blogg så här (du kanske vill välja själv när och om du tänkt komma hit), så raderar jag bilden med all respekt.Min tanke var att skriva lite om hur jag ser på det här med bloggande.Alla har vi ett kännemärke för vår egen blogg som vi kanske valt med omsorg eller så tycker vi inte att det spelar så stor roll hur den ser ut och det finns inget rätt eller fel i det, vi har vår frihet att välja. Utseendet på bloggen kan vara likartad hos flera bloggare men innehållet kan variera och det är ju helt i sin ordning eftersom vi alla är mer eller mindre olika…eller lika.

De flesta av oss känner varann endast genom bloggen och precis som vi har ett signum överst på vår blogg så har vi nog det också som personer i vår egen lilla by eller i storstan, oavsett om vi är WordPressare…eller inte, något som kännetecknar oss var och en. Det där kännetecknet sitter väl inte lika synligt som överst på våra respektive bloggar och inte i pannan hoppas jag, utan mer i vår personlighet och hur vi tänker, känner och uppfattar oss själva och omgivningen.Vi känner varann inte genom utseendet på våra olika bloggar, men kanske lite i det vi skriver; tankarna…orden…bilderna osv. och vi kan ta del av varandras berättelser om vår vardag och hur vårt liv ser ut just nu. För någon kan det kännas bedrövligt just i denna stund och för någon annan leker livet som aldrig förr och en massa där emellan. Det fina är att vi själva väljer när och vad vi vill dela med oss av…responsen vi får är en bonus. Fint va!

Tycker i alla fall att det är både lärorikt och intressant att läsa vad ni skriver och det är lite av ett äventyr faktiskt…Nu smattrar det på rutan så det är väl bara att fortsätta skriva då men nu stannar jag här för nu ska jag nog knacka på hos er och läsa lite…kanske äta lite…kropp

en behöver också sitt…lätt att glömma eller?

blogg3x.jpg

Tack för att ni hälsade på och välkomna igen...

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. sagolikt said, on juli 8, 2007 at 14:44

    Tack för inbjudan. Jag har faktiskt mer eller mindre bosatt mig redan här för att se dina underbara bilder och läsa dig:-)Spännande tanke att göra en sådan collage.

    Känner mig hedrad att du tog mig i collagen din. Den blev väldigt fin faktiskt! Smakfullt.

  2. madonnan said, on juli 8, 2007 at 14:59

    Tack ph🙂

    För mig är det en ära att få vara med och att du läser min blogg ibland, samt att jag får ta del av dina tankar och bilder.

    Verkligen.

  3. maisoui said, on juli 8, 2007 at 15:57

    Åh tack för inbjudan! Jag blir lika glad varje gång jag går in och läser på din blogg. Din bilder är färggranna och piggar upp min dag (trots att det regnar konstant..). P.S det är kul att blogga, men du måste komma ihåg att äta också😉 D.S Kram!

  4. znogge said, on juli 8, 2007 at 22:16

    Tack för att du bjöd in oss! Det är alltid spännande att titta in till dig och ta del av dina otroligt vackra bilder! Fantastiska…

  5. curlingmormor said, on juli 8, 2007 at 22:47

    Tack så jättemycket, det var rart av dig att bjuda in oss. Men skall jag vara ärlig så har jag redan varit här och kikat, jag är väldans fascinerad över dina härliga bilder och innehållsrika text. Kommer gärna tillbaka!!!!
    Kramizzzz

  6. Neny said, on juli 9, 2007 at 0:46

    Tack för inbjudan.🙂 Roligt att du bjöd in fästmannen min också, honom känner jag allt, men resten nej. Jag tycker det är härligt att få en liten inblick i en annan människas värld på det här viset. Jag läser oftast de bloggar som jag känner igen mig i, eller som berör mig. Som dina bilder.🙂

  7. Belfagor said, on juli 9, 2007 at 1:10

    Tackar så hjärtligt för inbjudan🙂 Roligt att både jag och min fästmö blev bjuden! Har ju inte bloggat så värst länge men jag gillar att visa/skria lite om min vardag och mina intressen, gillar också få lite inblick i en annan persons intressen, blir extra intressant om man t.ex delar liknande intressen🙂 som här t.ex så delar du och jag ett intresse för fotografering. Tack ännu en gång för inbjudan!

  8. photoimagine said, on juli 10, 2007 at 22:46

    Tack för att ni kunde komma! Hoppas vi ses igen!

  9. wendla said, on juli 19, 2007 at 12:07

    Tack för att inbjudan! Vad glad jag blev.
    Wendla

  10. Per Stromsjo said, on augusti 11, 2007 at 14:09

    Klart vi hälsar på och visst är det ett stort äventyr. ”Allt i en enda röra, kom ska ni få höra” som min gamle husgud Kjell Alinge sa. På tal om collage så leker jag lite med Google Reader i dessa dagar, det är kul att snickra lite på en personlig blandad topplista från *andras* bloggar…

    http://www.google.com/reader/shared/user/00623453352828128924/state/com.google/broadcast


Kommentera

