Photo Imagine

SÖNDAG – well balanced

Posted in Livet, Tankar by photoimagine on juli 8, 2007

img_5607x.jpg

Bilden ovan har jag själv tagit och mannen är inte direkt kopplad till texten eller musiken.

Hackspetten är en fågel som står i kontakt med jordens egna hjärtslag…den kan också representera behovet av att trumma in nya förändringar och en ny rytm i ditt liv.

Hackspetten flyger med en mycket speciell rytm, på ett särskilt sätt. Allt detta gör den för att betona att det snart kommer att bli allt viktigare för dig att följa din egen speciella rytm och ditt eget sätt att flyga. När hackspetten kommer in i ditt liv betyder det att du nu står på en stadig grund, och att du tryggt kan följa din egen rytm.

Ted Andrews

www.youtube.com/watch?v=58fc_6VbP0k

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. madonnan said, on juli 8, 2007 at 10:08

    God morgon.

    Så oerhört vackert, rofyllt…musik att lyssna på en kväll när man inte kan somna kanske…

    En fin dag önskar jag Dig🙂

  2. madonnan said, on juli 8, 2007 at 10:12

    Och…en text fann jag nu. Såg inte den..eller så dök den upp precis..

    En hackspett…borde alla ha omkring sig..

    Jag tycker förresten bilden med indianen passar precis till musiken, meditativt är ett ord som dyker upp.
    🙂

  3. photoimagine said, on juli 8, 2007 at 10:16

    God morgon.
    Indianinfluerad meditativ musik kan vara fint att lyssna på och indianerna har ju alltid varit väldigt kloka…vi har mycket att lära av dom.

  4. wendla said, on juli 8, 2007 at 11:15

    Vilken skön musik, drömde mig bort en sväng där.
    Ha det gott/ Wendla

  5. Rosa said, on juli 8, 2007 at 16:07

    Hittade hit tack vare Madonnan. Hamnade först på den här texten och det blir med ett leende jag läser. Jag (vi) har en hackspettfamilj på min tomt, på mitt land. En hackspettfamilj som i år blivit sex stycken. De har tagit över vår veranda. De flyger in i huset. Hör till saken att vi har fågelholkar på tomten. Matbord. Vi försöker finna ut knep så att de andra fåglarna också ska ha en chans, men hackspettarna är födda på tomten, de flesta av dem i alla fall och tror att de är herre på täppan. Orädda är de också. Stora, störiga (inte negativt)och stökiga. Ibland vågar vi knappt andas för att de är så nära oss. Har haft en av dem i mina händer eftersom jag var tvungen att få ut den ur huset innan den flaxade vingarna av sig. Annars är de tåliga, så många gånger som de flyger mot rutan trots att de vet att den finns där.

  6. photoimagine said, on juli 8, 2007 at 16:28

    Wendla, drömma sig bort till skön musik kan ibland behövas och är nyttigt dessutom.
    Ha det bra Du med!

    Och Rosa, välkommen och trevligt med din kommentar.
    Med alla dom spettarna står Du på stadig grund och dessutom hittat din egen rytm om man ser till texten, så det är bara att gratulera, men vandringen fortsätter och med den nya erfarenheter…
    En fortsatt trevlig söndag o tack för att Du tittade in.

  7. Sam Zodiac said, on juli 8, 2007 at 18:52

    Hej, photoimagine!
    Lite frustrerande, det här. Jag försökte ett par gånger att klicka på länken, men ingen videoruta uppenbarade sig. Då skrev jag in texten och sökte på YouTube istället. Det här var allt jag fick upp:
    ”No Videos found for ‘Oliver Shanti – Well balanced'”
    Undrar just vad som är på g på YouTube, egentligen. Så sent som igår såg jag och mina barn på en häpnadsväckande videosnutt med Darren Brown om photoreading, som jag haft vissa funderingar på att lägga ut. Idag var den försvunnen, den också!
    Nåja, det går väl fler tåg och det finns tydligen mer med Oliver Shanti att lyssna på.😀
    Ha det gott!

  8. photoimagine said, on juli 8, 2007 at 18:57

    Sam Z, mycket märkligt. Klickade på länken nu och det funkade för mig. Hoppas Du har framgång.
    Ha det bra!


Kommentera

