Photo Imagine

ATT SE NÅGON I ÖGONEN

Posted in Ögon, Bilder, Fåglar, Livet, Tankar by photoimagine on juli 6, 2007

img_2751xx.jpg

I förra inlägget kunde vi titta in i nallens snälla ögon. I alla fall tyckte jag det när jag stod där med kameran…kanske det, men en nalle med snälla ögon kan väl ändå äta upp oss utan förvarning om han är hungrig och är på det humöret…

Det vet inte jag för jag har aldrig blivit uppäten. Har någon annan läsare blivit det…om inte så kanske attackerad eller skrämd.

Vi kan ju lämna den där nallen ifred nu och prata om oss människor i stället.

Kan vi se i andras ögon om någon vill oss illa? Ja, både och säkert…det beror nog på…vi kan inte vara helt säkra, men det finns dom som vill tömma oss på och stjäla vår energi. Vi kallar dom energitjuvar. Var finns dom och vilka är dom? Ja inte behöver dom vara utomjordingar som blue alien ovan utan kanske finns i vår närhet, kanske är vi själva en energitjuv till och med…det är upp till var och en att avgöra.

Att vara på väg att bli uppäten av en energitjuv eller energivampyr kanske många av oss har känt av…att bli uppäten av en nalle är nog snabbt avklarat, men en energitjuv äter inifrån under lång tid så länge vi tillåter, men är ändå att föredra framför att ha en nalle öga mot öga.

Hur man värjer sig eller snarare möter energitjuvar får bli i ett senare inlägg men tanken slog mig i detta ögonblick att datorn också är en riktig energislukare, särskilt för oss som bloggar. Den står ju på för jämnan nästan. Om man inte har en fotoblogg förstås för då måste man ju ut och ta nya bilder hela tiden om man ska ha något att visa eller skriva om som är kopplat till bilden.

Men vi får inte glömma; vi bloggare fyller ju samtidigt på och får energi genom att läsa varandras braiga inlägg som inspirerar och får en att tänka till lite extra. Alla har sina upplevelser, sina erfarenheter och sina tankar om livet och vardagens upp och nedgångar.

Det är i alla fall intressant att ta del av era berättelser och era kommentarer som berikar och ger extra energi.

Det finns mycket kraft i allas våra tankar, ord och berättelser och det finns tillräckligt med insikt och energi att förändra och förbättra vår vardag i smått och stort.

Med en smula tillit och klokhet kan vi känna tillförsikt inför framtiden och njuta av sommar och sol och kanske se någon i ögonen och säga: ”Du är bra och jag gillar dig”!


12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Madonnan said, on juli 6, 2007 at 21:44

    Så klokt du skriver. Och så fint att göra så; se in i denna någons ögon och säga så. För det är viktigt här i världen att visa vad man känner för de man bryr sig om tycker jag.
    Och viktigt att försöka att inte vara en energitjuv..

    Ha en fin kväll!

  2. Anonym said, on juli 6, 2007 at 21:45

    Fint och klokt du skriver.

  3. Kvast said, on juli 6, 2007 at 21:51

    Han som har denhär bloggen kan både fota och skriva,det är då ett som är säkert 😉
    Tack så mycke…kan ja bara säja.. 🙂 Tack för komments hos mej /K

  4. Hanna said, on juli 6, 2007 at 23:08

    Hej och trevlig helg ! Fin bild och roligt att läsa. Det ser faktiskt ut som en blâ alien, inte lângt ifran iallafall.

  5. photoimagine said, on juli 6, 2007 at 23:18

    Tack för era kommentarer!
    Uppskattas mycket!

  6. wendla said, on juli 6, 2007 at 23:25

    Vilka vackra bilder! Många kloka ord finner jag hos dig också.
    Ha en skön helg/Wendla
    (är det ok om jag lägger till dig i min bloggroll?)

  7. photoimagine said, on juli 6, 2007 at 23:32

    Det är helt ok och då gör jag detsamma.
    Tack för kommentaren och en skön helg till dig!

  8. spenatmamman said, on juli 7, 2007 at 0:08

    Otroligt fina bilder du har tagit! Och det var verkligen ett klokt inlägg om energitjuvar. Bra med bloggar (jämfört med människor) är ändå att det är ganska lätt att sluta skriva i dem när man känner att de tar mer energi än de ger!

  9. curlingmormor said, on juli 7, 2007 at 0:38

    Kikar runt lite grann och blev så intresserad utav dina inlägg. Du skriver så bra tycker jag. En blick kan säga så mycket och vi får aldrig vara rädda för att visa att vi uppskattar en människa.
    Håller verkligen med om att man blir fylld av energi när man gör sin kvällsrunda bland bloggarna!!!!
    Natti natti o kramizzzz

  10. curlingmormor said, on juli 7, 2007 at 0:38

    Hm hm, nu försvann min kommentar!!!! Hittade din blogg och blir så intresserad utav det du skriver. En blick kan säga så mycket, ibland behövs inga ord, man får aldrig glömma att ge uppskattning till en medmänniska.
    Natti natti o kramizzzzzz, få se nu om jag har bättre lycka den här gången!!!!

  11. Märtagreta said, on juli 7, 2007 at 7:52

    Klokt att också reflektera över att vi både kan utsättas för energitjuvar och själva vara en. Det handlar ju inte om en medveten handling, och ibland behöver vi energi från andra, fast det finns ju olika sätt att ta den. Dina bilder är underbara, jag fotograferar också, livet blir så stort när man går med en kamera i handen.
    Jag vet ju inget om dig, men jag hoppas dina fotografier tar dig ut i världen, att det är mera än en hobby, för det borde det vara.

  12. blessing said, on juli 7, 2007 at 14:36

    Du e bra och jag gillar dig/ :-)/B


Kommentera

