Photo Imagine

DEN STÄNGER SIG SJÄLV!

Posted in Allmänt, Bilder, Foto, Humor, Länkar, Livet, Photo, Photo of the day, Photography, Tankar by photoimagine on juli 2, 2007

img_5184x.jpgdass.jpg

Visst är det skönt att inte alltid behöva göra allt för att vardagen ska fungera, att saker och ting ändå funkar och man är i ett ständigt flöde där man inte behöver göra ett handtag utan bara njuta av stunden. På tal om handtag…Dassdörren saknar handtag men det står ingenting om att den öppnar sig själv men det får man nog lösa på egen hand eller vänta på att någon kommer ut som öppnar åt en…men då får man kanske vara beredd att vänta ett tag…

Idag behöver man inte tänka på att vare sig stänga eller öppna dörrar för det sker ju automatiskt tack vare fotoceller eller kamerateknik (är inte så hemma i det där) i hissar och entréer tex. Om jag tänker efter har jag inte någonstans stött på dassdörrar med automatisk stäng/öppnafunktion förutom ovanstående där dörren stänger sig själv…utvecklingen avbröts där tydligen, tekniken kom av sig eller så var det ingen bra idé helt enkelt.

Till skillnad från mitt tidigare inlägg som handlade om att ta ansvar, så behöver vi också våga släppa taget, flyta med, att inte alltid vara målinriktade och prestationslystna utan också känna lusten, njutningen och spänningen av själva resan som också innefattas av att sitta på bänken i en väntsal…med eller utan biljett.

Livet är ett äventyr!!

Livet är en fest!!

Dass ist gut!

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. laijnen said, on juli 2, 2007 at 13:24

    Hello

    Det står att den stänger sig själv, men undra om den lagar sig själv med. För det ser liksom ut att behövas, eller är det kanske vädringshålet..

    Ha de gott

    Ps fina kort som vanligt…ds

  2. photoimagine said, on juli 2, 2007 at 13:33

    Det verkar dock som att ventilationssystemet är väl genomtänkt även om det har sina brister, så det håller jag med dig om.

    Tack och ha det bra!

  3. madonnan said, on juli 2, 2007 at 14:38

    Tänkvärt. Dina texter ger en verkligen ngt att fundera över. Men livet innehåller ju så mkt, så tänker jag; både ansvar, flyta med, njuta av livet mm

  4. Belfagor said, on juli 2, 2007 at 17:02

    I den modärna människans tid finns det tyvärr allt för lite tid kvar till att hinna med att släppa taget, känna lsuten och njuta. Trist tycker jag.

  5. blessing said, on juli 4, 2007 at 0:54

    I nattatimman smög jag mig in. Jag gillar vad jag ser. Jag kommer igen./Blessing

  6. madonnan said, on juli 6, 2007 at 7:06

    Tittar in och ler…🙂

    Ha en riktigt fin dag.

  7. Anonym said, on september 9, 2007 at 22:30

    Intressant text.

    Har stängt bloggen, får se hur jag gör.

    Ha det bra🙂

  8. Anonym said, on september 9, 2007 at 22:31

    Oj, det var från Madonnan🙂


Kommentera

